Regulamin
wersja obowiązująca od dnia 26.07.2024 r.
Niniejszy dokument określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną dostępnych za pośrednictwem strony https://zelekfinanse.pl/
I. Definicje
- Klient – Konsument, Konsument – Profesjonalista, Przedsiębiorca, który złożył Zamówienie lub podjął działania zmierzające do jego złożenia, na zasadach określonych w Regulaminie;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konsument – Profesjonalista – osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio w związku z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą (a więc będącą Przedsiębiorcą), jeśli z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Polityka Prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://zelekfinanse.pl/polityka-prywatnosci-t30;
- Potwierdzenie – wiadomość mailowa wysyłana Klientowi przez Sprzedawcę po złożeniu Zamówienia, w której Sprzedawca potwierdza złożenie Zamówienia;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Sklep - serwis internetowy dostępny pod adresem https://zelekfinanse.pl/sklep;
- Sprzedawca - Magdalena Zelek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Zelek Magdalena Zelek w Piotrkowie Trybunalskim, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: ul. Michałowska 28c, 97-300 Piotrków Trybunalski, adres do doręczeń: ul. Juliusza Słowackiego 60, 97-300 Piotrków Trybunalski, posiadająca NIP: 7711227405, REGON: 100442226;
- System Teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800 ze zm.);
- Usługa – jednorazowa konsultacja finansowa, świadczona drogą elektroniczną lub telefoniczną, której zamówienie jest możliwe za pośrednictwem Sklepu;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.;
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144 poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zakupu Usługi.
II. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- adres prowadzenia działalności: ul. Michałowska 28c, 97-300 Piotrków Trybunalski;
- adres korespondencyjny: ul. Juliusza Słowackiego 60, 97-300 Piotrków Trybunalski;
- adres e-mail: biuro@zelekfinanse.pl;
- strona internetowa: https://zelekfinanse.pl/
- tel.: 609 575 475 lub 608 601 815
III. Warunki techniczne korzystania ze Sklepu i zagrożenia
- Do prawidłowego korzystania ze Sklepu konieczne jest łączne spełnianie następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia umożliwiającego połączenie z siecią Internet,
- aktywne połączenie urządzenia, o którym mowa powyżej z siecią Internet,
- posiadanie aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,
- zainstalowana przeglądarka internetowa w aktualnej wersji (Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Microsoft Edge, Safari itp.),
- Techniczne warunki korzystania ze Sklepu mają znaczenie dla prawidłowości jego funkcjonowania, sposobu wyświetlania, a także dla bezpieczeństwa przesyłanych danych.
- Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem ze Sklepu to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na połączonych z siecią urządzeniach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania ze Sklepu.
- Sprzedawca może wprowadzić do Systemu Teleinformatycznego dodatkowe oprogramowanie lub dane, które nie są składnikiem świadczonych usług, w szczególności może stosować inne niż bezwzględnie konieczne cookies lub podobne technologie, jeżeli Klient uprzednio wyrazi na to zgodę w sposób opisany w Polityce Prywatności.
- Klient powinien instalować uaktualnienia systemu operacyjnego urządzenia, z którego korzysta, zgodnie z zaleceniami producenta posiadanego urządzenia oraz producenta systemu operacyjnego. Brak aktualizacji systemu operacyjnego może prowadzić do obniżenia poziomu bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu.
- W związku z korzystaniem ze Sklepu Klient zobowiązany jest do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
- niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści i materiałów zamieszczonych w ramach Sklepu z poszanowaniem praw autorskich i innych praw własności intelektualnej,
- korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Składanie Zamówień
- Zamówienia składane są za pomocą koszyka zamówień i składane mogą być przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem ewentualnych okresów przerw technicznych określonych komunikatem informacyjnym zamieszczonym na stronie Sklepu.
- Ceny podane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto.
- Sprzedawca wystawia faktury VAT.
- Złożenie Zamówienia w Sklepie możliwe jest po podaniu niezbędnych danych identyfikacyjnych, kontaktowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia oraz wstawienie faktury VAT (w przypadku składania Zamówienia przez Przedsiębiorcę).
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- wypełnić formularz Zamówienia;
- postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi po wypełnieniu formularza Zamówienia, w tym wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie;
- zaakceptować treść Regulaminu poprzez zaznaczenie pola wyboru.
- Aktualny wykaz dostępnych form płatności w Sklepie znajduje się przy Formularzu Zamówienia.
- Kliknięcie opcji „Zamawiam” stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy o realizację Usługi, zgodnie z treścią Regulaminu i przepisami prawa.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w formularzu, o którym mowa w ust. 5, Potwierdzenie Zamówienia.
- W przypadku, gdy Klient wyraził chęć otrzymania faktury VAT, jest ona doręczana drogą elektroniczną po realizacji Usługi, na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
- Informacje podawane przez Klienta, umożliwiające realizację Zamówienia, powinny być zgodne z prawdą, pełne, aktualne oraz dokładne. Podanie nieprawdziwych, nieaktualnych lub niedokładnych danych może uniemożliwić realizację Zamówienia.
V. Odstąpienie od umowy i reklamacje
- Uprawnienia opisane w niniejszym punkcie, przysługują wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem lub Konsumentem – Profesjonalistą.
- Klient ma prawo odstąpienia od złożonego Zamówienia w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wskazanego w ust. 2 wystarczy wysłanie do Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu, przed jego upływem, na adres email: biuro@zelekfinanse.pl.
- W przypadku wysyłania przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą tradycyjną (poczta, kurier) dla zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie liczy się data nadania korespondencji.
- Po upływie terminów, o którym mowa powyżej, prawo do odstąpienia bez podania przyczyny wygasa.
- Składając oświadczenie Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu; wzór formularza stanowi nadto załącznik nr 2 Ustawy o prawach konsumenta; skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Zamówienia, Sprzedawca dokona zwrotu na rzecz Klienta wszystkich dokonanych przez niego płatności w związku ze złożeniem Zamówienia przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, niezwłocznie, nie później jednak niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Klient może złożyć reklamację dotyczącą funkcjonowania Sklepu mailowo na adres: biuro@zelekfinanse.pl lub listownie.
- Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni, rozpatruje reklamację i udziela Klientowi odpowiedzi, chyba że z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa wynika krótszy termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.
- Reklamacja powinna zawierać opis problemu, wskazanie, czego Klient się domaga, oraz dane kontaktowe Klienta umożliwiające przekazanie mu odpowiedzi na reklamację.
- Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana na adres e-mail podany przez Klienta lub w inny sposób przez niego wskazany.
- Jeżeli Sprzedawca nie uzna reklamacji Klienta, a ten się nie zgadza z taką decyzją, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Użytkownik może złożyć skargę, w celu rozwiązania ewentualnego sporu z Usługodawcą, za pośrednictwem platformy internetowej ODR. Platforma ODR dostępna jest pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
VI. Prawa autorskie
Zdjęcia i treści udostępnione w Sklepie podlegają ochronie jako utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.
VII. Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez /Sprzedawcę zostały uregulowane w Polityce Prywatności.
VIII. Postanowienia końcowe
- Regulamin udostępniony jest na stronie internetowej Sklepu w sposób, który umożliwia jego wyświetlenie, pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Prawem właściwym dla umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem jest prawo polskie, z tym zastrzeżeniem, iż wybór prawa polskiego działa bez uszczerbku dla ochrony, jaką zapewniają konsumentom bezwzględnie obowiązujące ustawy państwa miejsca ich zwykłego pobytu.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony z ważnych przyczyn, takich jak:
- zmiana stanu prawnego wymagająca wprowadzenia zmian w Regulaminie,
- zmiany w funkcjonowaniu Sklepu,
- sprostowanie w Regulaminie błędów i omyłek.
- O zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje, publikując na Stronie internetowej nową wersję Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie mają zastosowania do umów zawartych przed ogłoszeniem nowej wersji Regulaminu.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
FORMULARZ OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Zelek Magdalena Zelek
ul. Juliusza Słowackiego 60
97-300 Piotrków Trybunalski
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Niniejszym informuję, iż odstępuję od umowy dotyczącej Zamówienia z dnia ______________ -
[Imię i nazwisko/firma/adres]
………………………………………………………..
………………………………………………………..
………………………………………………………...
……………………………………………………
[Data] [Podpis]